Saturday, April 4, 2015

Rawat saraf guna bawang

بسم الله الرحمن الرحيم Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh اللهم صل على محمد وآل محمد



Adakah anda tahu bahawa bahagian bawah kaki anda adalah pintu masuk terus ke dalam badan anda melalui apa yang doktor Cina panggil meridian? Meridian adalah laluan untuk setiap organ dalam badan. Ada orang yang mengatakan bahawa meridian tidak benar-benar wujud, tetapi orang-orang yang memahami perubatan Cina menyedari bahawa meridian berkait rapat dengan sistem saraf. Dan anda mempunyai salah satu daripada orang-orang, kan? Ia pada dasarnya perkara yang sama.

Bahagian bawahn kaki anda mempunyai pelbagai hujung saraf yang berbeza.secara tepatnya ada  7000 saraf. Saraf ini bersambung kepada  pelbagai organ-organ yang berlainan dalam badan. Isyarat elektrik dihantar merentasi meridian ini sering menjadi tidak aktif apabila anda memakai kasut. Merangsang mereka meridian adalah penting. Anda boleh berbuat demikian dengan pembumian diri dengan bidang ion negatif bumi (berdiri di luar tanpa kasut pada) atau menggunakan bawang.

Salah satu cara yang paling mudah untuk merangsang meridian ini adalah dengan meletak hirisan  bawang atau bawang putih dalam sarung kaki anda (di bahagian bawah kaki anda) ketika anda sedang tidur. Kedua-dua mentol dikenali sebagai pembersih udara dan apabila digunakan ke atas kulit, mereka membunuh kuman dan bakteria. Asid fosforik juga memasuki aliran darah dan membantu membersihkan darah. Jangan pula anda buat masak bawang selepas ia digunakan kerana ia mengandungi  kuman dan bakteria.. Anda dilarang makan bawang kaki.

sumber simple organic life


No comments: