Saturday, June 20, 2015

4 salah silap bulan puasa

بسم الله الرحمن الرحيم Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh اللهم صل على محمد وآل محمد






kalau yer pun puasa janganlah :

1. marah-marah- perut lapar mudah marah - kawallah sikit -kita kan puasa.

2. Mentang-mentang puasa -tidur memanjang -apahal pulak ni.. bukan gitu konsep puasa.Bacalah quran ker, gi ziarah orang sakit ker, tolong orang ker , kan pahala di doublekan bulan puasa ni.Bila lagi nak kumpul pahala , dah lah stok pahala ciput jer.tetapi ada hati nak masuk syurga .(utk diri)

3. Buang-buanglah tabiat suka cakap kotor dan merapu tu.... bila lagi ??????

4. Tak solat tapi puasa? Apahal ni . Solat tu tiang. Rumah tak ada tiang boleh panggil rumah ker?
Khemah pun kena ada tiang. So gagahkan diri anda untuk solat....supaya ada markah untuk puasa anda.


Post a Comment