Thursday, March 7, 2019

Niat diawal rejab

بسم الله الرحمن الرحيم Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh اللهم صل على محمد وآل محمد

Image result for rejab 2019

Marilah kita niat bersama di awal bulan Rejab Almubarak :
*نٙوٙيْتُ كٙما نٙوٙى مٙشايِِخٙنا و أسْلافِنا الصالحين عِنْدٙ اِسْتِقْبالٓ شٙهْرِ رجٙب و في أوّٙلِ لٙيْلٙةٍ مِنْ رجٙب و في شٙهْرِ رجٙب*
💚 Saya niat memperbanyak istighfar, baca dan faham AlQuran, puasa Sunnah, bangun malam, sedeqah, amal2 kebaikan yg membawa keredhaanMU Ya ALLAH
💚 Saya niat Taubat dengan sesungguhnya (nasuha) dari kesalahan dan dosa yang saya kerjakan sengaja mahupun tidak sengaja
💚 Saya niat Taubat dari amal2 wajib yg tidak kami kerjakan sengaja atau tidak sengaja
💚 Saya niat menjaga mata dari melihat hal2 yg tidak ENGKAU redhai
💚 Saya niat menjaga lisan dari ucapan2 yg tidak ENGKAU redhai (mengumpat, mengadu domba, bohong, membuka aib orang, dsb)
💚 Saya niat menjaga telinga dari suara yg tidak ENGKAU redhai
💚 Saya niat menjaga tangan dan kaki dari menggerakkan nya untuk sesuatu yang tidak ENGKAU redhai
💚 Saya niat menjaga seluruh anggota tubuh dari hal2 yg tidak ENGKAU redhai
💚 Saya niat menjaga hati dari penyakit2x (ujub, sombong, riya', su'udzon, cinta dan mengagungkan dunia, suka dgn hal2 yg tidak ENGKAU sukai, dsb)
💚 Saya niat menghiasi hati dgn kebaikan2 dan akhlak yg ENGKAU redhai.
💚 Ya ALLAH bukakanlah pintu Taubat dan kebaikan pada kami, kami tidak mampu berbuat kebaikan, dan tidak mampu berhenti dari perbuatan dosa kecuali mendapat Taufiq dan kemudahan dariMU
💚 Ya ALLAH berkahilah kami dibulan Rajab dan Sya'ban, sampaikanlah kami dibulan Ramadhan dlm keadaan yg baik lagi indah, lebih baik dari tahun2 sebelumnya
*اللّهُمّ بارِكْ لٙنا في رجٙب و شٙعْبان و بٙلِّغْنا رمٙضان و اٙعِنّا عٙلٙى الصِّيامْ و القِيامْ و قِراءٙةِ القُرْآن و قٙنِّعْنا بِاليٙسيرِ مِن الكٙلامْ وٙ الطّٙعامْ و المٙنامْ*
*اللّهُمّ هٰذا الدُّعاءْ وٙ مِنْكٙ الإِجابٙة.. و هٰذا الجُهْدُ و عٙلٙيْكٙ التُّكْلانْ... ولا حٓوْل ولا​ قُوّة الاّ باللّه*
و صلى الله على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم والحمد لله رب العالمين
🌹 SYAHRU REJAB MUBARAK 🌹
C&P

No comments: