Thursday, September 6, 2012

Bahana TV

Bismillahirrahmanirrahim. Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh





Anda suka menonton TV?. Perasan tak tv ni berhantu, bila sekali tengok satu cerita akan melarat-larat ke episod yang kadang tu sampai beratus. 
Kat dalam TV atas tu TV kata Kerja saya adalah merosakkan apa yang ada dalam imaginasi anda dengan menyuap anda dos yang tak akan habis daripada sampah tak guna bersalut gula.


Kata En. Stephen Kopecky seorang doktor  kardiologi dan proffesor di Kelinik
 Mayo direchester , Minessota Amerika Syarikat yang telah membuat kajian:
"menonton tv sama macam awak tengok kes kolesterol tinggi atau tekanan darah"> tinggi atau merokok.Penemuan terbaru kata beliau kehidupan tanpa banyak aktiviti fizikal merupakan satu faktor risiko. (memanglah kalau dah seronok tengok TV mana ada bergerak pun)

 Kata dia lagi " Tengok TV bukanlah tabiat yang bagus tak kira peringkat umur andasamada tua atau pun muda.
Ini kajian tentang penyakit fizikal, yang spiritualnya agaknya lagi parah.  Ini untukyang suka tengok drama korea dan telenovela. Kalau dengar program yang mebina minda ok jer. Tapi berapa peratus jer yang bukan sampah dalam TV tu.Mari fikirkan.




Post a Comment