Wednesday, October 23, 2013

Payahnyer nak jadi baik!

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh
اللهم صل على محمد وآل محمد



Sebaik sahaja anda berazam untuk melakukan sesuatu untuk kepentingan Nya, anda akan diuji dengan perkara-perkara yang luar biasa. Jika anda sedang mencari untuk mendapatkan hanya yang  halaal, peluang untuk  pendapatan dengan cara yang meragukan akan datang bertalu-talu.

 Jika anda sedang mencari untuk berkahwin dengan pasangan baik amalan islamnya, akan datang orang-orang  orang yang  hebat tetapi yang tidak mempunyai Allah di dalam  senarai kehidupan mereka. Jika anda sedang berjuang untuk memakai tudung, anda akan mendapat tawaran untuk belajar atau bekerja di tempat yang baik "jika" anda menanggalkan hijab.

Pada hakikatnya, tiada satu pun daripada ini adalah kebetulan. Ya, ia adalah peluang - bukan cara anda berfikir, ia adalah satu peluang untuk membuktikan kepada Allah bahawa anda maksudkan apa yang anda katakan. Ia adalah ujian di mana Dia mahu melihat ketegasan tekad anda, komitmen anda kepada-Nya.

Hadapilah  ujian ini dan bertindak! Tinggalkan semua yang meragukan  tanpa berfikir dua kali. Sebaik sahaja anda berbuat demikian, pintu limpah Bantuan Allah akan datang kepada anda. Jangan takut untuk mengatakan tidak, anda sebenarnya mengatakan  YA yang besar  kepada Allah!

-Tawfique Chowdhury


No comments: