Sunday, May 18, 2014

Frozen heart

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh
 اللهم صل على محمد وآل محمد





Bila hati menjadi keras - air mata pun turut kering.

membaca kata-kata diatas buat hati rasa takut - sebab kebanyakan masa susah benor nak menangis
kerana ingatkan dosa even dalam solat pun... tapi kalau tengok cerita sedih , laju jer air mata - kat mana
tak kena yer?????


cerita sahabat Rasulullah pulak:

Hudhayfah ( r.a) pernah menangis bersungguh-sungguh dan bila ditanya "mengapa kamu menangis?
Jawabnya - " Aku tak tahu apa yang dihadapanku - Keredhaan Allah atau kemurkaan Allah.

Jawapan untuk soalan - sebab saya tak rasa apa yang sahabat tu rasa. Ya Allah ! tolong.....




Dan mereka segera tunduk sujud itu sambil menangis, sedang Al-Quran menambahkan mereka khusyuk. (17:109)

Post a Comment