Saturday, April 11, 2015

Jamu buat sendiri

بسم الله الرحمن الرحيم Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh اللهم صل على محمد وآل محمد




Buat wanita-wanita yg rajin makan jamu macam ambe,bolh cuba ni kat rumah ye.
Bahan2 :
Air 3 mug
Kunyit - 1 inci
Halia Muda (klu xde pon xpe) - 1 inci
Asam Jawa - 4sd besar
Habbatussauda - 1 camca teh
*Madu (letak ketika nak mnm,bukan rebus sekali) - ikut suka (klu xde madu letak gula batu @ gula pasir)
Cara-cara :
Rebus 15-20minit..sejukkan dan minum.
Nak letak dlm peti pun boleh..Tahan sehingga 2 minggu kata pemberi resepinya..
Khasiat:
> jerawat,parut,jeragat,kulit kasar
> bisul,gatal2,sakit kulit
> cegah dan merawat kanser
> atasi keletihan,naikkan seri aura
> rawat luka2 dalaman
> kencing manis,darah tinggi,kolestrol
> migrain
> utk kanak2 bg naik selera makan dan atasi masalah cacing
> kulit jd shining,tumit merekah
> awet muda
> bagi yang hamil,baby kuar nanti kulit cantik dan bersih serta wangi.
> bagi yang menyusu baby,bole menambahkan susu badan.
> rawat keputihan dan miss v yang selalu gatal2
> bole minum kafin,xde masalah,xde pantang.
> lutut2 pun shining tanpa disedari,body tak perlu pakai losyen dah aih lepas amal.
> bantu kempiskan perut dan langsingkan badan
> atasi masalah bau ketiak dan bau badan yang tengik
> masa haid bole minum
> atasi masalah haid tak teratur
> rapatkan apa yang dah longgar2
Ni baru sebahagian dr kebaikan! Nk list kt cni bnyk sgt 
Cc to sis Shanaa Amirah
Post a Comment