Sunday, November 24, 2013

Hanya Allah

بسم الله الرحمن الرحيم
 Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh
 اللهم صل على محمد وآل محمد





Bial aku sendirian dan perlukan teman dan seseorang untuk membantu  , tak ada yang datang kecuali Allah!

Bila aku pura-pura kuat didepan dunia,tiada siapa melihat kelemahanku , tiada siapa melihat airmataku kecuali Allah!

Bila aku sedih, dan aku perlukan bahu untuk menangis, tak siapa peduli tangisanku atau menyokongku
kecuali Allah!

Bial aku buat silap jarang orang boleh maaafkan dan lupakan dengan mudah . Hanya Allah , bila aku mohon ampun, dia ampunkan aku. Redha manusia amatlah sukar . Redho Allah adalah paling senang.

Manusia kadang kala menghukum aku atas sesuatu kesalahan yang aku tak buat pun. Allah lupakan dan memberi ampun atas salah silap yang aku buat. Itulah Allah yang maha besar, yang maha berkuasa, maha pemurah lagi maha penyayang.

  
- Ibn al-Qayyim Jawziyyah (rahimahullah)

No comments: