Wednesday, July 29, 2015

Mari belajar jadi sopan

بسم الله الرحمن الرحيم Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh اللهم صل على محمد وآل محمد





1. Jangan bercakap masa tengah marah- memang keluar ayat -ayat yang dipakai dizoo dan hutan belantara saja.

2. Fikir jugak sebab apa orang tak percayakan kita.

3. Fikir yang molek-molek jer pasal orang lain.

4. Layan orang lain macam kita nak diri kita dilayan.

5. Cakap siang pandang-pandang - cakap malam dengar-dengar. Nak cakap tu tengok situasi dulu sesuai ke tidak. contoh . Pergi ziarah kematian , dok cakap pasal beli rumah baru . alahai , tak sesuai langsung.

6. Otak jalan dulu sebelum mulut. Fikir dulu baru cakap.

7. Nak tegur orang pun jangan lah masa tengah orang ramai . tu menghina namanya.


Post a Comment