Tuesday, May 20, 2014

Cerita Amerika

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalaamu Alaykum Wa Rahmatullaahi Wa Barakaatuh
 اللهم صل على محمد وآل محمد

sumber Muslim Public Affairs Committee UK (MPACUK)

Mereka memanggil orang Islam pelampau , agama kita ganas, ingatkanlah mereka dengan gerombolan Isai Washington. Berikut adalah peringatan ringkas seram yang rasis Amerika yang dikenakan ke atas orang-orang kulit hitam di dunia ini.

Daripada 492 lynchings yang berlaku di Texas antara tahun 1882 dan tahun 1930, kejadian yang mungkin menerima nama buruk yang paling besar , kedua-dua di seluruh negeri dan nasional , adalah pencacatan dan pembakaran sebuah farmhand hitam buta huruf dinamakan Jesse Washington oleh perusuh Kristian putih.

Washington dipukul dengan penyodok dan bata , telah dikembiri , dan telinganya telah dipotong. Pokok disokong rantai besi yang telah diikat di lehernya dan mengangkat beliau di atas api. Jesse cuba mendaki rantaian panas membakar untuk melarikan diri dari api. Untuk ini , orang-orang memotong jarinya. Jesse berumur 15 tahun pada tahun 1916.

Satu laporan kejadian itu pada masa yang menunjukkan cara berfikir rakyat Amerika pada masa itu.

"Ada suasana perayaan pada majlis itu, dan ramai kanak-kanak yang hadir pada waktu makan tengah hari mereka. Ahli-ahli rusuhan dikembiri Washington , memotong jari, dan menggantung dia atas unggun api. Beliau berulang kali diturunkan dan dinaikkan atas api selama kira-kira dua jam. Selepas kebakaran itu dipadamkan, batang tubuh hangus beliau telah diheret melalui bandar dan bahagian-bahagian badannya telah dijual sebagai cenderamata. Seorang jurugambar profesional mengambil gambar sebagai acara itu berlaku , memberikan imej yang jarang a gerombolan berjalan. Gambar-gambar yang telah dicetak dan dijual sebagai poskad di Waco . "( X) Tidak ada orang yang terlibat dalam pembunuhan itu telah pernah didakwa .

Tahu sejarah anda, mendidik diri sendiri dan berdiri dan menuntut kebebasan anda. Mereka digunakan untuk membunuh saudara hitam kerana hitam, kini mereka membunuh umat Islam kerana Islam. Mereka mempunyai kebebasan mereka , masa kita mendapat kita.

No comments: